03-6226666
להזמנות
אודותינו
לוח טיולים
טיולים לפי מדינות
סיפורי מילניום
המדריכים שלנו
לוח הרצאות
צור קשר

שמונת המאפיינים המייחדים את סין

אורי סומך

מדינת ציוויליזציה. - אין להתכחש לעובדה הבסיסית שסין, בעלת התרבות המיוחדת שהשפיעה רבות על עמי דרום מזרח אסיה במשך דורות, הרצף היבשתי והאיחוד של העם הסיני לאורך אלפי שנים, גרם לה לא להיות מדינת לאום כשאר המדינות הגדולות או הקטנות בשטח ובאוכלוסיה, אלא מדינת ציוויליזציה המתנהלת זה אלפי שנים לפי קודים תרבותיים, התנהגותיים, אורח חיים, שפה ואמונה חזקה בעליונות המדינה המתחייבת לאחדות. זו ציוויליזציה בפני עצמה הנבדלת ממוצא שאר השלוחות של המין האנושי. מושג זה של האמונה הסינית נשען על אמונה נפוצה כי ההבדל בין הסינים לשאר האומות אינו רק תרבותי אלא אף ביולוגי. אלה יסודות, יש לציין, מושרשים בתרבות ובגזע הסיני השייכים ללאום האן. יש לציין שלאורך ההיסטוריה הסינית, שגם הכובשים הזרים של המונגולים והמנצ'ורים שנמשכו מאות שנים, קבלו על עצמם את יסודות התרבות והממשל הסיני ונטמעו בתוכם.


שיטת המנחות. -
מערכת מדינות המנחה המעלות מנחה לשליטי סין התקיימה במשך אלפי שנים כביטוי להערכה והוקרה לשליטים הנאורים המייצגים תרבות נעלה ומיוחדת. מדינות מנחה אלה הגדילו לעשות ואף העניקו את התואר "ארצו של העם הנבחר" לעם הסיני בשל תרבותו המיוחדת שנתנה את היסודות וההשראה ליתר עמי אסיה בממשל, חינוך, יחסי חברה, מדרג משפחתי, הרמוניה ומוסר.


גזע ושיוך אתני. -
היחס הסיני לעצמם כגזע נפרד משאר הגזעים בעולם ומקורו של הגזע הוא מהקיסר הצהוב אבי גזע האן. זה מה שיצר את הבידול הסיני במשך מאות שנים של בידוד יחסי משאר העולם. תפיסה זו התעצבה כתוצאה מההיסטוריה הממושכת במידה יוצאת דופן של הציוויליזציה הסינית שאפשרה תהליך ממושך של מיזוג והיתוך של גזעים שונים ורבים.


היבשת הסינית. -
קווי המחשבה והפעילות הסינית היא כשל יבשת מרובת אוכלוסין ובשטח רציף אחד בגודלו ובאוכלוסייתו השונה מיתר היבשות בעולם. זו מדינת ציוויליזציה שהיא לאומית ורב לאומית בו זמנית ולפיכך יש לשלוט בה בעת ובעונה אחת לפי החוקים המתאימים הן לארץ אחת והן לארצות רבות לפי העיקרון "ציוויליזציה אחת שיטות רבות". לפי הדוגמה משנת 1997 עם החזרת הונג קונג לסין לפי הנוסחה "מדינה אחת, שתי שיטות". על כן, פעילותה של סין ותפיסתה כלפי ארצות העולם שונה בתכלית משאר מדינות הלאום האחרות.


ישות פוליטית. -
לסין כיישות פוליטית שנמשכה לאורך כל השושלות הסיניות על פני אלפי שנים, לא הייתה מחוייבות לחלוק את סמכותה השלטונית עם מוסדות אחרים כמו סוחרים, מוסדות דת וקבוצות אינטרסים. גם לא היה להם רצון לעשות זאת. לאורך כל השושלות והדורות ניצבה המדינה מעל החברה כמעמד עליון בלתי מעורער על ברכי המוסר והאתיקה הקונפוציאנית.


סין המודרנית. -
בעשרים וחמש השנים האחרונות מתחולל שינוי עצום בקבלת המודרניות המערבית אך היא פועל יוצא של התפיסה וההבנה המסורתית שבכדי להתגבר על המתחרה שלך ולהתאים את המדינה להתמודדות בשינויים המתחוללים בעולם, יש ללמוד את שיטות הפעולה שלו ולהביס אותו באותן שיטות...תפיסה זו היא שילוב של עבר ועתיד כאחד. לאחר השחרור מעול הקולוניאליזם המערבי והכיבוש היפני, החלו הסינים לאמץ את החידושים הטכנולוגיים והתעשייתיים הנהוגים במערב ואף דילגו על שלבים ללא מעבר הדרגתי כמו שקרה בנושא התקשורת של הטלפוניזציה והאלקטרוניקה. הם השכילו להתאים עצמם בחריצות יוצאת דופן לחידושים המערביים ואף לעלות עליהם בפיתוח וייצור.


סין והקומוניזם. -
בניגוד לקומוניזם שצמח ברוסיה לאחר מהפכת 1917 ונתקבל בעיקר על ידי האליטה הרוסית בערים הגדולות, בסין נתקבלה השיטה הקומוניסטית בעיקר בכפרים עם תמיכה עממית נרחבת. לית דיוק, הקומוניזם נתקבל על ידי מאו כברירת המחדל היחידה שעמדה לפניו בזמן מאבקו לאיחודה של סין המפוררת והמובסת. רוסיה באותה תקופה לא הייתה בעלת תעשייה, טכנולוגיה וחקלאות מרשימה אך בעלת יכולת ייצור נשק ותמיכה צבאית שעזרה למאו במאבקו לאיחוד סין. לאחר מות מאו ובסיומה של מהפכת התרבות בת עשר השנים שהתחוללה בסין, הגיע השלטון הקומוניסטי לשפל אך היה למחליפי מאו בשלטון הרבה בטחון עצמי לבצוע שינוי בצורת השלטון ותכנון עתידי שונה בתכלית המושתתים על יסודותיה ועקרונותיה של התרבות הקונפוציאנית לניהול מדינה וחברה שהנחו את הסינים במשך יותר מאלפיים שנים.



התפתחות ומיזוג. -
בשל אופייה של מדינת ציוויליזציה בסדר גודל של יבשת הכוללת בתוכה מחוזות כפריים המכילים כמחצית מתושבי סין, יש מאפיינים של ארץ מפותחת ומתפתחת בו זמנית. זה מצב המצריך תהליך זהיר וממושך בשל גודלה של הארץ ובשל אוכלוסייתה המשתרעת על פני מרחבים רבים השונים באופיים ממקום למקום. תהליך המודרניות והקדמה צריכים להתחשב במיזוג של האוכלוסייה השונה והאזורים הנחשלים יחסית של מחוזות הכפר השונים. יש להתחשב בהשלכות הפוליטיות, הכלכליות והתרבותיות האדירות. זו משימה ארוכת טווח ואתגר להתנסות הסינית. יש לציין שלמאת שנות ההשפלה והכיבוש הקולוניאלי, יש השפעה והיא תהיה המעצמה הראשונה והגדולה שהושפעה מהשפלה זו ועלתה לגדולה כמעצמה עולמית על יסודות העבר התרבותי האיתן.


נכתב ע"י אורי סומך – מדריך ויועץ תיירות

חיפוש טיול
יבשת
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
טיולים לפי נושא
טיולי שייט - מילניום על המים
טיולי בוטיק
מילניום משפחות (מילניום KIDS)
מילניום נופש
ישראל - נופש/טיולים מאורגנים
טיולים לקהל הרחב
טיולים לשומרי מסורת
טיולי תמריץ
קבוצות סגורות
מילניום בפייסבוק
03-6226666 מילניום

טיולים מאורגנים 
טיול מאורגן לקוסטה ריקה
טיול מאורגן למרוקו
טיול מאורגן לארצות הברית
טיול מאורגן לדרום אפריקה
טיול מאורגן לדרום אמריקה
טיול מאורגן למרכז אמריקה
טיול מאורגן לרוסיה
טיול מאורגן למקסיקו
טיול מאורגן לאיסלנד
 
 

טיולים מאורגנים לאירופה
טיול מאורגן לצרפת
טיול מאורגן לאיטליה
טיול מאורגן לצפון איטליה
טיול מאורגן לפורטוגל
טיול מאורגן לגיאורגיה
טיול מאורגן לשוויץ
טיולים מאורגן לנורבגיה
טיול מאורגן לספרד
טיול מאורגן לסקנדינביה


טיולים  למזרח הרחוק
טיול מאורגן לתאילנד
טיול מאורגן לקמבודיה 
טיול מאורגן לסין
טיול מאורגן ליפן
טיול מאורגן להודו
טיול מאורגן לויאטנם
טיול מאורגן לפיליפינים
  

טיולים  מאורגנים
טיול מאורגן ללונדון
טיול מאורגן ליער השחור
טיול מאורגן לסיצליה
טיול מאורגן לאיסלנד
טיול מאורגן לרוסיה
טיולים מאורגנים לאיים הקנריים
טיול מאורגן לנפאל
טיולים מאורגנים לדרום קוריאה
קישורים נוספים
טיולי שייט
טיולים גיאוגרפיים
טיולים מאורגנים למשפחות
מידע שימושי
המדריכים שלנו
המלצות גולשים
לוח הטיולים
גלריה
צרו קשר
 
  

צור קשר אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
   CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות למילניום © 2018